Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.07.2013, sygn. ITPP2/443-424/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-424/13/RS
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług wykorzystywanych do świadczonych usług poza terytorium Polski.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2013 r. (data wpływu 7 maja 2013 r.), uzupełnionym w dniu 21 czerwca 2013 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług wykorzystywanych do świadczonych usług na rzecz kontrahenta z Irlandii - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 maja 2013 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 21 czerwca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług wykorzystywanych do świadczonych usług na rzecz kontrahenta z Irlandii.
W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka świadczy usługi na podstawie umowy zawartej ze spółką z siedzibą w Irlandii. Odbiorca usług (zleceniodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie międzynarodowego transferu pieniędzy i jest podatnikiem w rozumieniu art. 28a ustawy o podatku od towarów i usług.
Zakres usług świadczonych przez Spółkę wynikający z umowy, o której mowa w zdaniu pierwszym, jest następujący:
- prowadzenie bieżącej obsługi w zakresie ITSupport" polegającej na:
- tworzeniu i modernizacji oprogramowania,
Marketing ten jest prowadzony przy okazji prowadzenia ww. bieżącej obsługi w zakresie Contact Center, tzn. podczas przyjmowania zleceń na wykonanie przelewów pieniężnych, udzielania klientom zleceniodawcy informacji, itd. klientom oferowane są nowe produkty i są oni zachęcani do ich kupna,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right