Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2013, sygn. ITPP3/443-187/13/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-187/13/JK
W opisanej sytuacji ubytki wyrobów węglowych z tytułu przemieszczania lub magazynowania, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. c ustawy, powstają u pośredniczącego podmiotu węglowego, czyli u Wnioskodawcy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2013 r. (data wpływu 18 kwietnia 2013 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie ubytków wyrobów węglowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 kwietnia 2013 r. złożono wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie ubytków wyrobów węglowych.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
W ramach prowadzonej działalności Spółka dokonuje obrotu węglem klasyfikowanym do pozycji CN 2701. Na podstawie art. 16 ust. 3a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej ustawą, Spółka powiadomiła właściwego naczelnika urzędu celnego o zamiarze prowadzenia działalności jako pośredniczący podmiot węglowy. Posiada pisemne potwierdzenie przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy. Węgiel należący do Spółki przewożony będzie na podstawie umowy przewozu w transporcie kolejowym przez profesjonalnego przewoźnika, który nie jest pośredniczącym podmiotem węglowym. Profesjonalny przewoźnik będzie działał w imieniu Wnioskodawcy na podstawie pełnomocnictwa udzielonego w oparciu o art. 95 k.c. W trakcie przewozu powstają ubytki naturalne, które są ustalane poprzez porównanie wagi załadowanej na wagon na początku przewozu - protokół z legalizowanej wagi wagonowej kolejowej na stacji nadania - z wagą załadowaną na wagonie na stacji odbioru - wydruk z legalizowanej wagi wagonowej kolejowej na stacji odbioru. Węgiel stanowiący własność Spółki dowożony będzie następnie na plac, gdzie na podstawie umowy jest ważony, rozładowywany i składowany (przechowywany) przez profesjonalny podmiot zajmujący się przeładunkiem i składowaniem węgla, który nie jest pośredniczącym podmiotem węglowym. Profesjonalny składowca będzie działał w imieniu Spółki na podstawie pełnomocnictwa udzielonego w oparciu o art. 95 k.c. W oparciu o umowę zawartą pomiędzy Spółką a ww. profesjonalnym podmiotem zajmującym się składowaniem węgla, na pisemne zlecenie wnioskującej Spółki, węgiel będzie ładowany na wagony lub ciężarówki. W trakcie składowania powstają ubytki naturalne, które ustalane są w momencie dokonania inwentaryzacji lub osiągnięcia stanu zero, który następuje w momencie wydania całości danego rodzaju węgla z placu składowego. Ustalenie dokonywane jest poprzez porównanie wagi przyjętej na plac z łączną masą wydaną z placu - w oparciu o wydruki z legalizowanych wag samochodowych i wagonowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right