Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2013, sygn. ITPB3/423-169/13/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-169/13/AW
Czy na podstawie przedstawionej sytuacji Spółka prawidłowo przyjęła do ksiąg środki trwałe i czy prawidłowo amortyzuje nieruchomości oraz ruchomości przyjęte do ksiąg?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749, ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 kwietnia 2013 r. (data wpływu 16 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środków trwałych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środki trwałych.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
P.C.Z. w M. zarejestrowana w Rejestrze Podmiotów Leczniczych zakupiła od Likwidatora SPZOZ w N. majątek ruchomy likwidowanego zakładu. Środki uzyskane ze sprzedaży majątku ruchomego Likwidator zobowiązany był przeznaczyć na pokrycie zobowiązań. Z dniem 1 stycznia 2012 roku Spółka umową cesji przejęła kontrakt w NFZ na realizację świadczeń zdrowotnych na terenie powiatu n. od likwidowanego SPZOZ w N. Wynikiem przejęcia kontraktu z NFZ było również przejęcie pracowników likwidowanego SPZOZ w trybie art. 23 ust. 1 Kodeksu pracy. Nieruchomość wraz z budynkami oraz innymi urządzeniami będąca w użytkowaniu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w N. została przekazana przez Marszałka Województwa w drodze darowizny na rzecz Powiatu M. Powiat M. po dokonaniu wyceny wniósł przedmiotowe nieruchomości aportem do P.C.Z. w M. na zwiększenie kapitału zakładowego. Powiat M. jest organem założycielskim oraz posiada 100% udziałów w Spółce. Wnioskodawca nie przejął zobowiązań, należności, nazwy, ksiąg, odpowiedzialności cywilnej za likwidowany podmiot.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right