Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.06.2013, sygn. ITPP2/443-263/13/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-263/13/EB
W przypadku likwidacji działalności istnieje obowiązek ujęcia gruntu w remanencie likwidacyjnym. Grunt będzie opodatkowany stawką 23%.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2013 r. (data wpływu 15 marca 2013 r.), uzupełnionym w dniu 3 czerwca 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku i terminu dokonania korekty podatku odliczonego przy nabyciu nieruchomości gruntowej zabudowanej pawilonem handlowym, w związku z zawieszeniem, a następnie likwidacją działalności gospodarczej - jest nieprawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 15 marca 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 3 czerwca 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku i terminu dokonania korekty podatku odliczonego przy nabyciu nieruchomości gruntowej zabudowanej pawilonem handlowym, w związku z zawieszeniem, a następnie likwidacją działalności gospodarczej.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Przedmiotem prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej jest sprzedaż detaliczna odzieży. W 2006 r. na podstawie umowy kupna-sprzedaży nabyła Pani od osoby fizycznej pawilon handlowy, za kwotę 29.000 zł brutto . Jak się później okazało budynek nie istniał w dokumentach i jako właściciel dokonała Pani jego legalizacji . W związku z powyższym w 2010 r. nabyła od Urzędu Miasta w trybie art. 231 Kodeksu cywilnego grunt zabudowany. Na podstawie aktu notarialnego została wystawiona faktura VAT na kwotę 74.420 zł brutto i dokonała Pani odliczenia podatku naliczonego (13.420 zł), zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług ( art. 91 ust. 1). Z treści faktury wynika, iż było to przeniesienie własności gruntu zabudowanego. Nie poniosła Pani wydatków na ulepszenie pawilonu, które przekroczyły 30% jego wartości początkowej. Od 1 marca 2013 r. zawiesiła Pani prowadzenie działalności gospodarczej i planuje w tym roku likwidację działalności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right