Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2013, sygn. ITPP1/443-270/13/JJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-270/13/JJ

Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z poniesionymi wydatkami na inwestycje za lata 20092011 i sposób jego realizacji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2013 r. (data wpływu 19 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z poniesionymi wydatkami na inwestycje za lata 20092011 i sposobu jego realizacji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z poniesionymi wydatkami na inwestycje za lata 2009 2011 i sposobu jego realizacji.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W latach 2008-2011 Gmina ponosiła wydatki inwestycyjne polegające, na budowie, remontach i modernizacjach kanalizacji ściekowej, wodociągów wiejskich. Inwestycje, te finansowane były w części ze środków unijnych, w części ze środków Gminy. Jednak podatek VAT w całości pokrywany był przez Gminę, gdyż nie stanowił kosztu kwalifikowanego. Podatek VAT nie był refundowany ze środków zewnętrznych. Wszystkie, te inwestycje po zakończeniu ich budowy pozostały w zasobach Gminy. Faktury związane z tymi inwestycjami wystawiane były na Gminę i w całości przez nią opłacone. Gmina w tym okresie nie korzystała z odliczenia podatku naliczonego na podstawie faktur zakupu. W tym okresie (lata 2008-2011) sprzedaż opodatkowaną w zakresie świadczenia usług, polegających na odpłatnym dostarczaniu wody, przesyłaniu ścieków na rzecz mieszkańców prowadził Zakład, z którym Gmina zawarła umowę określającą m.in. że Zakład pobiera opłaty za dostarczoną wodę i przyjęte ścieki i ponosi koszty związane z eksploatacją i konserwacją urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, będących dalej w posiadaniu Gminy. Nakłady na większe inwestycje i remonty tych sieci ponosiła Gmina. Od roku 2012 Gmina sama prowadzi gospodarkę wodno- ściekową, wystawia faktury za dostarczanie wody, zrzut ścieków i dalej prowadzi nowe inwestycje polegające na budowie i modernizacji sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00