Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.02.2013, sygn. ITPB3/423-694/12/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-694/12/MK
Czy ponoszone przez Spółkę koszty związane z realizacją świadczeń gwarancyjnych oraz obsługą serwisową dostarczanych pojazdów stanowią koszty uzyskania przychodów,inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, o których mowa w art. 15 ust. 4dustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14 listopada 2012 r. (data wpływu 19 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie potrącalności kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 listopada 2012 r. wpłynął do tut. organu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie potrącalności kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca Spółka akcyjna zajmuje się produkują oraz dostawą pojazdów szynowych. Zawierane kontrakty określają obowiązek udzielenia przez Spółkę gwarancji w okresie od kilkunastu do kilkudziesięciu miesięcy od dnia dostawy. Jednocześnie część umów przewiduje w ramach wynagrodzenia za dostarczony pojazd świadczenie w okresie udzielonej gwarancji bezpłatnej obsługi serwisowej (przeglądy okresowe).
Z uwagi na długi okres gwarancji koszty związane z obsługą gwarancyjną (usuwanie usterek w pracy pojazdów) oraz obsługi serwisowej ponoszone są przez Spółkę w okresie kilku lat podatkowych po dokonanej dostawie. W momencie sprzedaży poszczególnych pojazdów nie jest możliwe określenie wysokości kosztów zarówno napraw gwarancyjnych, jak i obsługi serwisowej. Ponadto koszty napraw gwarancyjnych mogą w ogóle nie wystąpić.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right