Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2013, sygn. ITPP2/443-48/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-48/13/RS

Brak obowiązku dokonania korekty uprzednio odliczonego podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty uprzednio odliczonego podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 stycznia 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty uprzednio odliczonego podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku przedstawione zostało następujące zdarzenie przyszłe.

Od 1997 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą. Rozlicza się na podstawie ksiązki przychodów i rozchodów. Jest Pan podatnikiem podatku od towarów i usług. Do lipca 2011 r. działalność Pana polegała na sprzedaży artykułów spożywczych. W 2007 r. wziął Pan kredyt na działalność i w 2008 r. zbudował budynek handlowy, w którym znajduje się jeden lokal na parterze przeznaczony (do lipca 2011 r.) na sklep, a na piętrze drugi lokal, w którym miał Pan zamiar w przyszłości rozszerzyć działalność. Parter został oddany do użytku w 2008 r., w którym wznowił Pan działalność handlową, natomiast piętro zostało oddane do użytku w maju 2011 r. W lipcu 2011 r. przestał Pan handlować na parterze budynku, a w sierpniu wynajął go. W lipcu tego samego roku wynajął Pan na biura również lokal na piętrze. Po konsultacji w biurze księgowym wywnioskował Pan, że musi prowadzić działalność gospodarczą, aby wystawiać fakturę VAT za wynajem i dopisał Pan do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie Gminy zakwaterowanie. Obecnie, po konsultacji w innym biurze księgowym, chce Pan zakończyć działalność gospodarczą, ale nadal prowadzić wynajem jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej. Nadal chce Pan rozliczać się na podstawie książki przychodów i rozchodów i pozostać podatnikiem podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00