Interpretacja indywidualna z dnia 28.03.2013, sygn. ITPB2/415-1156/12/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-1156/12/RS
Skutki podatkowe zastosowania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2012 r. (data wpływu 17 grudnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 25 marca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zastosowania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny w części dotyczącej umorzenia osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą należności z nią związanych oraz obowiązku wystawienia PIT-8C osobom solidarnie zobowiązanym do spłaty - jest nieprawidłowe, natomiast w pozostałej części jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 25 marca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zastosowania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny.
We wniosku tym przedstawiono następujący stan faktyczny.
W dniu listopada 2010 r. Rada Miejska w S. na mocy art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 59 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240 ze zm.) podjęła uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie i jej jednostkom podległym oraz warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną.