Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2013, sygn. ITPP3/443-274/12/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-274/12/MD

Uznanie dokonanych dostaw za dostawy wewnątrzwspólnotowe uprawniające do zastosowania stawki 0%.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 listopada 2012 r. (data wpływu 5 grudnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 19 lutego 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dokonanych dostaw za dostawy wewnątrzwspólnotowe uprawniające do zastosowania stawki 0% - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 19 lutego 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dokonanych dostaw za dostawy wewnątrzwspólnotowe uprawniające do zastosowania stawki 0%.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.

W latach 2009-2010 Spółka kilkakrotne dokonała dostawy towarów do kontrahenta mającego siedzibę w Arabii Saudyjskiej (dalej: Kontrahent). Od 2000 r. Kontrahent jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem VAT na terytorium Danii. Dostawa dokonana była przez Spółkę na warunkach EXW. Ze względów logistycznych towary zostały najpierw wywiezione z Polski do Danii, gdzie nastąpiła konsolidacja towarów na potrzeby dalszego transportu, tj. podmiot odpowiedzialny za transport towarów, działający na zlecenie Kontrahenta odebrał i zgromadził w Danii różne towary nabywane przez Kontrahenta w krajach Unii Europejskiej (UE), w tym towary nabyte od Spółki, w jedną przesyłkę i dokonał załadunku skompletowanej przesyłki na jeden środek transportu. Okresy, w których towary oczekiwały w Danii na wywóz poza terytorium Unii Europejskiej były różne. W praktyce czynności te trwały zazwyczaj kilka, kilkanaście dni. Następnie towary te były wywożone z terytorium Danii do Arabii Saudyjskiej. W tym celu podmiot zajmujący się na rzecz Kontrahenta obsługą logistyczną towarów w Danii objął cały transport do Arabii Saudyjskiej (tj. skompletowaną uprzednio przesyłkę, w skład której wchodziły również towary dostarczone przez Spółkę) procedurą wywozu towarów (poza UE) z terytorium Danii. Początkowo Spółka zainicjowała w Polsce procedurę celną związaną z eksportem towarów do Arabii Saudyjskiej, niemniej jednak w związku ze specyfiką wysyłki, tj. wywozem towarów do Danii i dopiero następnie, po wspomnianej konsolidacji, dalszym wywozem poza UE w ramach odrębnej procedury rozpoczętej w Danii, procedura ta nie została w żadnym momencie prawidłowo zakończona. Oznacza to, że mimo objęcia przez Spółkę wywożonych z Polski towarów procedurą celną wywozu, procedura ta nie została zamknięta na terytorium UE. W szczególności, organy celne nie posiadały informacji potwierdzającej wywóz towarów objętych przez Spółkę wspomnianą procedurą w Polsce, poza terytorium UE. W rezultacie, na podstawie wszczętego przez siebie postępowania wyjaśniającego urząd celny właściwy dla Spółki unieważnił analizowane zgłoszenia celne dotyczące omawianych towarów zainicjowane przez Spółkę (uznając, iż w ramach dostawy towarów realizowanej przez Spółkę towary nie opuściły terytorium UE).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00