Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2013, sygn. ITPP3/443-261/12/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-261/12/JK

Spółka w opisanym stanie faktycznym nie spełnia warunków uprawniających do korzystania ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 8 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2012 r. (data wpływu 29 listopada 2012 r.), uzupełnionym w dniu 20 lutego 2013 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 listopada 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 20 lutego 2013 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest zarejestrowana jako pośredniczący podmiot węglowy. Prowadzi działalność handlową. Posiada dwa punkty sprzedaży. W H., gdzie dokonywana jest sprzedaż biomasy, oleju i węgla oraz w C., gdzie dokonywana jest sprzedaż biomasy i oleju. W C. zawarto umowę na kompleksową eksploatację kotłowni należącej do Gminy wraz z dostawą energii cieplnej do ogrzewania i produkcji ciepłej wody użytkowej. Wnioskodawca prowadzi pełną eksploatację ww. kotłowni wraz z nabyciem i zużyciem paliwa technologicznego - węgla - oraz odpowiada za dostarczone parametry ciepła. Opłata za eksploatację wraz z dostawą ciepła (zwierająca koszty zużycia węgla) fakturowana jest na Gminę. Ciepło z kotłowni jest dostarczane do wspólnot mieszkaniowych. Wspólnoty za dostarczone ciepło są obciążane przez Gminę. Kotłownia nie jest nowym obiektem i do tej pory była obsługiwana przez Urząd Gminy. Rozpoczęcie eksploatacji kotłowni nastąpiło od dnia 17 września 2012 r. Kotłownia jest zorganizowaną i wyodrębnioną częścią przedsiębiorstwa. W ewidencji księgowej Spółki zostały wydzielone konta dot. kosztów i przychodów związanych z eksploatacją ww. kotłowni oraz należności i zobowiązania z tytułu sprzedaży. Prowadzi się ewidencję magazynową zakupów i zużycia węgla na potrzeby ww. kotłowni. Nastąpiło pełne oddzielenie finansów kotłowni od pozostałych finansów przedsiębiorstwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00