Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2013, sygn. ITPP3/443-182/12/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-182/12/MD
Prawo do zwrotu podatku naliczonego związanego z budową i modernizacją infrastruktury gminnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2012 r. (data wpływu 16 października 2012 r.), uzupełnionym w dniu 8 stycznia 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu podatku naliczonego związanego z budową i modernizacją infrastruktury gminnej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 października 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 8 stycznia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu podatku naliczonego związanego z budową i modernizacją infrastruktury gminnej.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i co miesiąc składa do urzędu skarbowego deklaracje VAT-7. Faktury za usługi, które sprzedaje (z gospodarowania majątkiem) wystawiane są przez Gminę i z Jej NIP.
W 2011 r. Gmina zrealizowała zadanie. Inwestycja została zakończona w grudniu 2011 r., a finansowo rozliczona w styczniu 2012 r. Na realizację inwestycji Gmina uzyskała dofinansowanie w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013. Umowy na ww. inwestycję zawierane były przez Gminę z Jej NIP. Również faktury zawierające podatek naliczony wystawiane były na Gminę oraz opłacone z rachunku Gminy, wyodrębnionego na potrzeby tej inwestycji, utworzonego w Banku Gospodarstwa Krajowego. Nie dotyczy to dwóch faktur za projekty budowy kanalizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków (zapłata w 2007 r.) oraz faktury za roboty dodatkowe przy rozbudowie oczyszczalni ścieków (zapłata w 2012 r.), które zostały uregulowane z rachunku bieżącego budżetu Gminy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right