Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2012, sygn. IPPB5/423-987/12-4/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-987/12-4/AB
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na organizację akcji promocyjnych stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodu inne niż bezpośrednio związane z przychodami, w rozumieniu przepisów art. 15 ust. 4d ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej; u.p.d.p.)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 01.10.2012 r. (data wpływu 08.10.2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 03.12.2012 r. (data wpływu 04.12.2012 r.) na wezwanie z dnia 23.11.2012 r. nr IPPB5/423-987/12-2/AB (data nadania 26.11.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia wydatków dotyczących akcji promocyjnych do kosztów innych niż bezpośrednio związane z przychodem - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 08.10.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia wydatków dotyczących akcji promocyjnych do kosztów innych niż bezpośrednio związane z przychodem.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej jako Spółka, Wnioskodawca) jest wyłącznym dystrybutorem na terytorium Polski markowych kosmetyków (perfumy, kremy, farby do włosów itp.) oraz wyrobów medycznych (dalej jako Produkty). Spółka poza sporadycznymi przypadkami nie dokonuje sprzedaży detalicznej. Klientami Spółki są głównie duże sieci handlowe (przeważnie perfumeryjne), sieci sklepów drogeryjnych i pojedyncze drogerie oraz apteki (dalej jako Klienci).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right