Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2012, sygn. IPPB5/423-841/12-5/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-841/12-5/MW
CIT - w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii oraz możliwości dokonania korekty zeznań
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 21.09.2012 r. (data wpływu 24.09.2012r.) uzupełnionym pismem z dnia 17.10.2012r. (data nadania 18.10.2012r., data wpływu 19.10.2012r.) oraz pismem z dnia 10.12.2012r. (data nadania 11.12.2012r., data wpływu 12.12.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii oraz możliwości dokonania korekty zeznań jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24.09.2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii oraz możliwości dokonania korekty zeznań.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Spółka jest podmiotem świadczącym usługi w zakresie przesyłu energii elektrycznej. W związku z zaleceniami prawa unijnego ze struktur X. S.A. (dalej: X.) wydzielona została Spółka, której przekazano rolę prowadzenia działalności w charakterze operatora systemu przesyłowego wraz z wydzierżawieniem majątku niezbędnego do prowadzenia tej działalności. Powyższe działanie miało na celu ustanowienie w strukturze Grupy X. podmiotu niezależnego co do formy prawnej, organizacji i podejmowania decyzji związanych z przesyłaniem energii elektrycznej, a przez to spełnienie wymogów prawa unijnego w tym zakresie. Ze względu na skalę działalności gospodarczej podmiotów Grupy X. i osiągniętą przez nie pozycję konkurencyjną oraz określony przepisami prawa zakres funkcji pełnionych przez operatora systemu przesyłowego i ich istotność dla zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego państwa, wdrażany proces restrukturyzacji został zaprojektowany wieloetapowo, w sposób umożliwiający przeprowadzenie reorganizacji przy zachowaniu bezpieczeństwa funkcjonowania systemu elektroenergetycznego przy jednoczesnym utrzymaniu pozycji konkurencyjnej podmiotów Grupy X.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right