Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2012, sygn. IPPB5/423-1109/12-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-1109/12-2/KS
Czy w opisanym stanie faktycznym, wydatki na nabycie ubioru służbowego stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm.)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31.10.2012 r. (data wpływu 07.11.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie ubioru służbowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07.11.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie ubioru służbowego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
L. Spółka (dalej: Spółka) jest Spółką, która w przeszłości dokonywała licznych nabyć akcji/udziałów konkurencyjnych spółek z branży medycznej, które następnie były łączone z Wnioskodawcą. W wyniku integracji Spółka stała się właścicielem kilku rozpoznawalnych marek takich jak: M., C., R. i P.
L. świadczy usługi medyczne dla klientów indywidualnych i korporacyjnych. Usługi świadczone są w klinikach Spółki na terenie całego kraju zarówno w ramach abonamentów, jak i usług odpłatnych. Każdy pacjent korzystający z usługi medycznej przed jej wykonaniem udaje się do recepcji, w której pracownik sprawdza posiadane przez pacjenta uprawnienia wynikające z zawartej umowy o świadczenie usług medycznych (dostęp do konsultacji danych lekarzy-specjalistów, czy też danych usług diagnostycznych), umówiony termin konsultacji medycznej, badania. Pacjent w recepcji może również odebrać niektóre wyniki badań, umówić się na kolejne konsultacje medyczne, badania itp. W recepcji dokonywana jest również odpłatność za usługi medyczne niewchodzące w zakres abonamentu. Pracownicy recepcji są zatem pierwszymi pracownikami Spółki, z którymi styka się pacjent w klinice, towarzyszą mu również w trakcie jego wizyty w klinikach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right