Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.10.2012, sygn. IPPP3/443-764/12-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-764/12-2/KB

W zakresie opodatkowania wyrobów akcyzowych i obowiązku rejestracji w związku z ich przewozem przez terytorium kraju

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 20.07.2012 r. (data wpływu 30.07.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wyrobów akcyzowych i obowiązku rejestracji w związku z ich przewozem przez terytorium kraju jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30.07.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wyrobów akcyzowych i obowiązku rejestracji w związku z ich przewozem przez terytorium kraju.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka jest podmiotem prawa amerykańskiego z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, niezarejestrowanym w Polsce na potrzeby podatku VAT ani podatku akcyzowego. W ramach prowadzonej działalności, Spółka rozważa dokonywanie transakcji mających za przedmiot wyroby akcyzowe o kodach CN 2710 19 81, 2710 19 83, 2710 19 87, 2710 19 99, 3403 19 90, 3403 99 90, 3403 99 10 (dalej: produkty smarowe). Produkty smarowe nie będą przeznaczone do celów opałowych, napędowych oraz jako dodatki bądź domieszki do paliw opałowych bądź silnikowych. Transakcje będą dokonywane w jednym z trzech opisanych poniżej scenariuszy.

Scenariusz 1

Spółka nabywać będzie produkty smarowe w opakowaniach jednostkowych bądź luzem w innych Państwach Członkowskich UE (w tym m.in. w Niemczech). W chwili odbioru produktów smarowych w tych innych Państwach Członkowskich UE przez Spółkę zarówno własność jak i ryzyko związane z odbieranymi towarami przejdzie na Spółkę, jako na właściciela towarów. Produkty te będą następnie dostarczane w opakowaniach jednostkowych na pokład jednostek pływających lub bezpośrednio do zbiorników zamontowanych na stałe na jednostkach pływających zacumowanych w polskich portach (m.in. w Gdańsku lub w Szczecinie) w celu uzupełnienia zbiorników. Jednostki pływające poruszają się po wodach międzynarodowych, traktując polskie porty jako miejsce uzupełnienia zapasów produktów smarowych. Produkty smarowe będą używane na jednostkach pływających wyłącznie do celów żeglugi, w tym m.in. do smarowania silników jednostek pływających w trakcie podróży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00