Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2012, sygn. IPPP3/443-1008/12-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1008/12-2/SM

opodatkowanie świadczonych usług i prawo do odliczenia podatku naliczonego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27.09.2012 r. (złożono osobiście w dniu 28.09.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uregulowań związanych z porozumieniem przekazującym do użytkowania kompleks pływalni miejskiej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28.09.2012 r. złożono osobiście ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uregulowań związanych z porozumieniem przekazującym do użytkowania kompleks pływalni miejskiej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Miasto (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jako jednostka samorządu terytorialnego jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach realizacji działań własnych Miasto prowadziło inwestycję polegającą na budowie kompleksu pływalni miejskiej (dalej: Pływalnia lub Obiekt).

W związku z realizacją przedmiotowej inwestycji Miasto nabywało towary i usługi, które były finansowane w większości ze środków własnych Wnioskodawcy. Przykładowo Miasto nabywało usługi wykonania kosztorysu inwestorskiego oraz usługi wykonania robót budowlanych. Poniesione wydatki były dokumentowane fakturami VAT wystawianymi ze wskazaniem danych Miasta jako nabywcy.

Obiekt został przekazany do użytkowania w grudniu 2009 r. Prowadzenie działalności sportowej na Obiekcie powierzone zostało Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji (dalej: MOSiR lub Ośrodek), do którego zadań - zgodnie ze statutem, należy w szczególności zarządzanie oraz efektywne gospodarowanie powierzonymi obiektami, urządzeniami sportowymi i terenami rekreacyjno-sportowymi. MOSiR w ramach realizacji swoich zadań statutowych prowadzi na Pływalni działalność podlegającą, co do zasady opodatkowaniu podatkiem VAT, obejmującą w szczególności sprzedaż biletów wstępu na teren Obiektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00