Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2012, sygn. IPPB5/423-607/12-4/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-607/12-4/RS
Czy poniesione wydatki na spotkania dla kontrahentów za wyjątkiem wydatków na napoje alkoholowe, stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodu w oparciu o art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17.07.2012 r. (data wpływu 23.07.2012 r.) oraz w piśmie z dnia 15.10.2012 r. (data nadania 16.10.2012 r., data wpływu 17.10.2012 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPB5/423-607/12-2/RS z dnia 09.10.2012 r. (data nadania 09.10.2012 r., data doręczenia 10.10.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatków poniesionych przez Spółkę w związku z organizacją:
- spotkań z autoryzowanymi dystrybutorami oleju opałowego o charakterze szkoleniowo-biznesowo-integracyjnym:
- wykazujących ścisły związek z przeprowadzaniem przez Spółkę szkoleń oraz wydatków mających charakter stricte reklamowy, tj. kosztów wydania materiałów związanych ze szkoleniem oraz osób prowadzących szkolenie, materiałów związanych z prezentacjami, pokazami odbywającymi się podczas przedmiotowych spotkań, wynajmu sal oraz kosztów drobnych upominków (gadżetów) opatrzonych logo Spółki - jest prawidłowe,
- noszących znamiona reprezentacji, w myśl regulacji zawartych w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. wydatków poniesionych na noclegi, catering, w tym na napoje bezalkoholowe, program artystyczny, zajęcia integracyjne i plenerowe, na upominki dla klientów (jeżeli są wysokiej wartości i nie są opatrzone logo Spółki), nagrody w konkursach (drobne nagrody rzeczowe), logistykę i obsługę personalną (pracowników wynajętych przez agencję, którzy przygotowują scenografię, organizują imprezy plenerowe, konkursy itp.), scenografię, technikę (oświetlenie, nagłośnienie itp.), koszty organizacyjne agencji -
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right