Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.09.2012, sygn. IPPP3/443-692/12-3/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-692/12-3/RD

Wnioskodawca nie jest obowiązany do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydaniem przez Agencje Marketingowe Nagród, które spełniałyby definicję dostawy towarów o której mowa w art. 7 ust. 2 ustawy ani świadczeniu usług o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 05.07.2012 r. (data wpływu 09.07.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09.07.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem działalności X S.A. zwanej dalej Spółką, jest dystrybucja sprzętu elektronicznego i komputerowego (w tym oprogramowania komputerowego) oraz sprzętu AGD. Towary i usługi dystrybuowane przez Spółkę są nabywane przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą, zwane dalej Klientami. Co do zasady, sprzedaż Spółki jest opodatkowana podatkiem VAT. W konsekwencji, co do zasady, Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmuje różnego rodzaju działania marketingowe mające na celu zwiększenie sprzedaży swoich produktów, takie jak m.in. konkursy, sprzedaże premiowe, programy lojalnościowe, zwane dalej łącznie Akcjami Promocyjnymi. Konkursy polegają na wyłonieniu i nagrodzeniu zwycięzców spośród uczestników, którymi są Klienci, albo pracownicy lub przedstawiciele Klientów, którzy nabywają produkty od Spółki lub wyjątkowo użytkownicy końcowi produktów Spółki. Przyznanie nagrody jest uzależnione od wielkości zakupów produktów Spółki. Zasady konkursu są określone w regulaminie konkursu. Sprzedaż premiowa polega na przyznaniu nagród Klientom, którzy nabyli produkty Spółki i spełnili warunki otrzymania nagrody określone w regulaminie sprzedaży premiowej. Program lojalnościowy polega na przyznawaniu punktów Klientom, którzy nabyli produkty Spółki i spełnili warunki otrzymania nagrody określone w regulaminie programu lojalnościowego. Następnie, Klienci mogą wymieniać zebrane punkty na nagrody. Nagrodami w Akcjach Promocyjnych są towary, usługi, bony towarowe, vouchery turystyczne, karty paliwowe, karty przedpłacone lub nagrody pieniężne, zwane dalej Nagrodami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00