Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.09.2012, sygn. IPPP1/443-498/12-2/ISz, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-498/12-2/ISz

opodatkowanie przekazania towaru

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 06.06.2012 r.(data wpływu 13.06.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania towaru - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13.06.2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie. opodatkowania przekazania towaru.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka prawa handlowego, prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem jest produkcja wyrobów z mięsa oraz sprzedaż mięsa i wyrobów z mięsa. Wnioskodawca jest podatnikiem VAT czynnym i wykonuje w całości czynności opodatkowane VAT.

W celu utrzymania dotychczasowych odbiorców i pozyskiwania nowych klientów, a także zwiększenia wielkości sprzedaży i poszerzenia asortymentu sprzedaży zakład podejmuje szereg powszechnie stosowanych w branży mięsnej działań o charakterze promocyjnym, które są skierowane do aktualnych i przyszłych nabywców wyrobów.

W tym celu organizowana jest sprzedaż promocyjna, która w swych założeniach opiera się na przekazaniu do każdej zakupionej ilości wyrobów Wnioskodawcy, która przekroczy 100 kg dla jednego kupującego w ciągu dnia/tygodnia grilla ogrodowego o wartości około 70 zł. Warunki uzyskania takiego grilla przez kupującego nie będą znane i stanowią niespodziankę. Przekazany grill będzie zakupiony przez Wnioskodawcę a następnie zostanie wkalkulowany w koszty wyprodukowania wyrobów w miesiącu sprzedaży promocyjnej. Wliczony do wartości produkowanych wyrobów grill będzie obciążał koszty produkcji i zostanie wkalkulowany w cenę sprzedawanego wyrobu, mimo że bezpośrednio nie można go zużyć do procesu wytworzenia wyrobu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00