Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2012, sygn. IPPP1/443-709/12-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-709/12-4/AW

prawo do odliczenia podatku VAT tytułu nabycia usług marketingowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25.07.2012 r. (data wpływu 06.08.2012 r.), uzupełnione pismem z dnia 18.09.2012 r. (data wpływu 21.09.2012 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 07.09.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 12.09.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06.08.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony przez Wnioskodawcę pismem z dnia 18.09.2012 r. (data wpływu 21.09.2012 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z dnia 07.09.2012 r., które zostało doręczone Spółce w dniu 12.09.2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka N. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji, importu, dystrybucji artykułów spożywczych na terytorium Polski. Produkty dystrybuowane przez Spółkę są sprzedawane za pośrednictwem sieci handlowych oraz w kanale tradycyjnym (hurtownia-sklepy detaliczne) .

Wykorzystując możliwości, jakie daje bezpośredni dostęp do konsumentów, Sklepy proponują swoim dostawcom (w tym m.in. Spółce) możliwość udziału w akcjach promocyjno-marketingowych i programach lojalnościowych organizowanych w ich placówkach. Promocje są prowadzone/organizowane bezpośrednio przez same Sklepy lub przez wyspecjalizowane podmioty, z którymi Sklepy podpisują stosowne umowy o współpracę. Celem Promocji jest przede wszystkim przyciągnięcie/zatrzymanie i zachęcenie do zakupów w ich placówkach jak największej liczby klientów. Promocje dotyczą bezpośrednio wybranych towarów znajdujących się w ofercie danego Sklepu, które to towary pochodzą od poszczególnych dostawców (w tym od Spółki). Tym samym Promocje stanowią automatycznie reklamę i wsparcie sprzedaży objętych nimi towarów dostawców. W rezultacie, dla dostawców przedmiotowych towarów (w tym Spółki) Promocje stanowią pełnowartościowy produkt reklamowy, porównywalny z innymi dostępnymi na rynku. Ze względu na fakt, iż oferta w placówkach Sklepów jest z reguły bardzo szeroka i nie wszystkie towary są obejmowane Promocjami, dostawcy (w tym Spółka) są zainteresowani - ze względu na wspomniany walor marketingowy Promocji, aby to właśnie ich towary uczestniczyły w Promocjach. W związku z tym są też gotowi ponosić z tego tytułu na rzecz Sklepów określone koszty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00