Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.07.2012, sygn. IPPP3/443-387/12-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-387/12-2/JK
uznanie Wnioskodawcy za podmiot zobowiązany do zapłaty akcyzy od ubytków oleju opałowego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 03.04.2012 r. (data wpływu 06.04.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania Wnioskodawcy za podmiot zobowiązany do zapłaty akcyzy od ubytków - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 06.04.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania Wnioskodawcy za podmiot zobowiązany do zapłaty akcyzy od ubytków.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka SA (dalej Spółka, Wnioskodawca) zajmuje się produkcją energii elektrycznej oraz energii elektrycznej i ciepła w skojarzeniu. W procesach produkcyjnych Spółka zużywa m.in. olej opałowy o kodzie CN 2710 19 65. Olej opałowy zużywany przez Spółkę korzysta ze zwolnienia z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r. (Dz. U. Nr 108 poz. 626, dalej ustawa o akcyzie) oraz par. 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 23 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 159, poz. 1070, dalej rozporządzenie w sprawie zwolnień).
Spółka nabywa olej opałowy na warunkach FCA (wg Incoterms 2000) ze składu podatkowego kontrahenta na terytorium kraju. Spółka zapewnia transport zakupionego oleju we własnym zakresie. Transport jest realizowany przez przewoźnika działającego na zlecenie Spółki. Zgodnie z umową, w takich przypadkach odpowiedzialność dostawcy kończy się z chwilą napełnienia autocysterny i podpisania przez odbiorcę raportu nalewu, a tytuł własności i ryzyko przechodzi na Spółkę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right