Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2012, sygn. IPPB1/415-70/12-2/JB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-70/12-2/JB
Stwierdzić należy, iż wydatki poniesione na zakup miału nie zwiększają wartości początkowej wytworzonego środka trwałego. Wydatki te stanowią koszt bezpośredni, który będzie mógł być zaliczony zgodnie z art. 22 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kosztów uzyskania przychodów w tym roku podatkowym, w którym osiągnięte zostały odpowiadające im przychody.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 24.01.2012 r. (data wpływu 25.01.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:
- nieuwzględnienia wartości zużytego miału do kosztu wytworzenia środka trwałego jest prawidłowe,
- momentu poniesienia kosztu w związku ze zużyciem miału do suszenia ziarna jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25.01.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia kosztu wytworzenia środka trwałego oraz momentu poniesienia kosztu w związku z zużyciem miału do suszenia ziarna.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki jawnej. Przedmiotem działalności spółki jest zgodnie z PKD 4621Z sprzedaż hurtowa zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz dla zwierząt. Spółka prowadzi pełną księgowość. W 2007 r. spółka rozpoczęła budowę silosów zbożowych przeznaczonych do magazynowania zboża wraz z infrastrukturą (wialnia, suszarnia). Roboty budowlane zakończono 27.04.2011 r., natomiast obiekt został oddany do użytkowania 25.11.2011 r., po zgłoszeniu do powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right