Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2012, sygn. IPPB5/423-236/12-2/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-236/12-2/RS
1. Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wskazane powyżej wydatki m. in. na usługi gastronomiczne, cateringowe oraz zakup produktów spożywczych i gadżetów reklamowych, poniesione w celu świadczenia usług marketingowych i badań klinicznych na rzecz Zleceniodawcy? 2. Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wskazane powyżej wydatki m.in. na usługi gastronomiczne, cateringowe oraz zakup produktów spożywczych i gadżetów reklamowych, które zostaną przez Spółkę poniesione w przyszłości w celu świadczenia usług marketingowych i badań klinicznych na rzecz Zleceniodawcy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 05.03.2012 r. (data wpływu 26.03.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w celu świadczenia usług marketingowych i badań klinicznych na rzecz Zleceniodawcy, o ile przedmiotowe wydatki dotyczą wyłącznie promocji Zleceniodawcy i produktów przez niego wytwarzanych/dystrybuowanych a promowanych przez Spółkę jest prawidłowe,
- możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z prowadzonymi działaniami, gdy wydatki te dotyczą Spółki-Wnioskodawcy a działania podejmowane przez Spółkę noszą cechy reprezentacji lub darowizny jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26.03.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w celu świadczenia usług marketingowych i badań klinicznych na rzecz Zleceniodawcy, o ile przedmiotowe wydatki dotyczą wyłącznie promocji Zleceniodawcy i produktów przez niego wytwarzanych/dystrybuowanych a promowanych przez Spółkę oraz w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z prowadzonymi działaniami, gdy wydatki te dotyczą Spółki-Wnioskodawcy a działania podejmowane przez Spółkę noszą cechy reprezentacji lub darowizny.