Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.04.2012, sygn. IPPP1/443-167/12-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-167/12-2/AW

Moment powstania obowiązku podatkowego dla usług serwisu komputerowego świadczonych dla polskich i zagranicznych klientów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31.01.2012 r. (data wpływu do Biura KIP w Płocku 20.02.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego:

  • dla usług świadczonych na rzecz kontrahentów polskich - jest prawidłowe
  • dla usług świadczonych na rzecz kontrahentów zagranicznych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.02.2012 r. do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) jest osobą prawną, polskim rezydentem podatkowym, posiadającym nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Rok podatkowy Spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Spółka zajmuje się instalacją sprzętu komputerowego, wdrażaniem systemów informatycznych oraz pełni opiekę serwisową nad tym sprzętem zarówno dla kontrahentów krajowych jak i zagranicznych. Ze względu na specyfikę swej działalności oraz charakter zawartych umów, wiele faktur za usługi serwisowe wystawianych jest jeszcze w trakcie trwania usługi, przed jej zakończeniem lub nawet przed jej rozpoczęciem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00