Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2012, sygn. IPPB5/423-1039/11-4/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-1039/11-4/JC
W którym momencie wydatek na nabycie materiałów POS powinien być uwzględniony w kosztach uzyskania przychodu Spółki?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26.09.2011 r. (data wpływu 03.10.2011 r.) oraz piśmie z dnia 29.12.2011 r. (data nadania 29.12.2011 r., data wpływu 02.01.2012 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Nr IPPB5/423-1039/11-2/JC z dnia 20.12.2011 r. (data nadania 20.12.2011 r., data doręczenia 22.12.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu ujęcia wydatków na nabycie materiałów POS w kosztach uzyskania przychodu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 03.10.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu ujęcia wydatków na nabycie materiałów POS w kosztach uzyskania przychodu.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca (dalej: Spółka) produkuje/kupuje i sprzedaje artykuły spożywcze. Odbiorcami produktów Spółki są różne placówki handlowe, w tym hurtownie, hipermarkety, supermarkety, sklepy i punkty gastronomiczne. W związku z prowadzeniem działalności na bardzo konkurencyjnym rynku, Spółka podejmuje szereg działań marketingowych służących zwiększeniu wolumenu sprzedaży. Jednym z typowych działań stosowanych w całej branży jest powszechne wykorzystanie elementów wizualizacyjnych w celu promocji marek produktów / towarów sprzedawanych przez Spółkę, jak również urządzeń wspomagających dystrybucję tych artykułów (tzw. materiały/ urządzenia Point of sale; POS). Ponadto, w ramach prowadzonych aktywności reklamowych i promocyjnych, Spółka przekazuje konsumentom materiały mające uatrakcyjniać zakup produktów oferowanych przez Spółkę, jak również materiały reklamowe zwiększające znajomość marek znajdujących się w ofercie Spółki. Materiały powyższe wykorzystywane są zarówno na terenie placówek handlowych, jak również podczas imprez i spotkań promocyjnych.