Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2012, sygn. IPPP2/443-1332/11-2/JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1332/11-2/JW
Czy czynność polegająca na wydaniu materiałów - nagród przez Spółkę na rzecz laureatów (np. zwycięzców konkursu) akcji marketingowych będzie podlegać opodatkowaniu VAT jako dostawa towarów ? Czy Spółce będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu materiałów - nagród wydawanych przez Spółkę laureatom (np. zwycięzcom konkursu) akcji marketingowych ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28.11.2011 r. (data wpływu 2.12.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wydania materiałów - nagród w ramach akcji marketingowych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tych materiałów - nagród jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2.12.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wydania materiałów - nagród w ramach akcji marketingowych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tych materiałów - nagród.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej jako: Spółka) w ramach prowadzonej działalności świadczy szeroko rozumiane usługi reklamowe, w tym m.in. usługi organizacji i obsługi konkursów, loterii, programów lojalnościowych i innych akcji promocyjnych / marketingowych / reklamowych / lojalnościowych (dalej jako: akcje marketingowe). Spółka będzie nawiązywać współpracę z kontrahentami, w ramach której będzie świadczyć usługi polegające na organizacji i obsłudze różnego rodzaju akcji marketingowych. Niejednokrotnie Spółce powierzone zostaną niemal wszystkie czynności związane z obsługą danej akcji marketingowej tj. m.in. czynności organizacyjne czy administracyjne związane z kompleksową obsługą tych akcji. W ramach usług świadczonych kontrahentom, Spółka będzie także nabywać materiały promocyjno - reklamowe (dalej jako: materiały - nagrody), które następnie będzie wydawać uczestnikom / laureatom tych akcji marketingowych (dalej jako: laureaci). Wydanie materiałów - nagród, co do zasady, odbywać się będzie w ten sposób, że Spółka dokona przekazania materiałów na rzecz laureata akcji marketingowej. Spółka będzie dokonywać zakupu tych materiałów - nagród we własnym imieniu, a kontrahent zlecający usługę reklamową nie stanie się właścicielem tych materiałów - nagród. Nie dojdzie do wydania nagród kontrahentowi. Podsumowując, Spółka będzie nabywać materiały - nagrody w ramach realizacji usługi reklamowej i dokonywać ich wydania bezpośrednio laureatom.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right