Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.02.2012, sygn. IPPP3/443-1513/11-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1513/11-2/MK

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów związanych ze zwiększeniem sprzedaży produktów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 21.11.2011 r. (data wpływu 24.11.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów związanych z akcją promocyjno-reklamową oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24.11.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów związanych z akcją promocyjno-reklamową oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

A Sp. z o.o. (zwana dalej A.) zamierza prowadzić działalność marketingowo - reklamową za pośrednictwem agencji reklamowej (zwanej dalej Agencją). Agencja na zlecenie firmy A. będzie organizowała akcje promocyjno reklamowe, w tym również we własnym imieniu kupowała towary, które następnie będzie rozdawała w ramach powyższych akcji jako upominki, nagrody z tytułu sprzedaży premiowej itp. Agencja będzie zajmowała się całościową organizacją akcji promocyjno reklamowych, ponieważ A. nie posiada odpowiednich zasobów personalno materiałowych, żeby organizować takie przedsięwzięcia we własnym zakresie. Agencja kompleksowo zajmie się opracowaniem całości akcji czyli np. opracowaniem mechanizmu akcji, kreacją materiałów promocyjnych, opracowaniem regulaminu i dokumentacją akcji, logistyką nagród do laureatów promocji, obsługą magazynową akcji promocyjnych itp. Agencja sama zdecyduje o tym, od kogo kupi towary i za jaką cenę. Firma Wnioskodawcy nie stanie się właścicielem towarów, nie dojdzie do wydania towarów na rzecz A. Sp. z o.o. Agencja będzie kupowała towary w ramach realizacji usługi reklamowej i wydawała je bezpośrednio osobą fizycznym i prawnym, będącym beneficjentami świadczenia. Po zrealizowaniu usługi Agencja wystawi fakturę dla A. i opodatkowuje wykonaną usługę właściwą stawką VAT. Faktura ta będzie obejmowała wynagrodzenie za wykonanie usługi reklamowej przez Agencję. Przy kalkulacji tego wynagrodzenia Agencja uwzględni wartość kupionych towarów koszty związane z obsługą akcji promocyjnej marzę itp. Agencja wystawiając faktury dla A. za wykonane usługi reklamowe w cenie tych usług uwzględni zatem również wartość upominków, nagród, gadżetów reklamowych oraz ulotek i prospektów, które zostaną wykorzystane w ramach akcji promocyjnych reklamujących firmę A. Ponadto należy zaznaczyć, że A. ma pełne prawo do potrącania podatku VAT naliczonego i nie stosuje struktury sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00