Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2012, sygn. IPPP2/443-1149/11-4/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1149/11-4/IG
Czy spółka fakturując klienta za świadczenia pracownicze, nabywane we własnym imieniu, ale na rzecz pracowników klientów, w postaci usług wymienionych w załączniku nr 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług może stosować stawkę podatku VAT określoną w art. 41 ust. 2 tj. na dzień dzisiejszy 8%?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 27.09.2011 r. (data wpływu 03.10.2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 02.01.2012r. (data wpływu 04.01.2012r. w odpowiedzi na wezwanie z dnia 29.12.2011r. Nr IPPP2/443-1149/11-2/IG do uzupełnienia wniosku, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku jest - prawidłowe dla usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy oraz -nieprawidłowe dla usług niewymienionych w załączniku nr 3 do ustawy.
UZASADNIENIE
W dniu 03.10.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku uzupełniony pismem z dnia 02.01.2012r. (data wpływu 04.01.2012r. w odpowiedzi na wezwanie z dnia 29.12.2011r. Nr IPPP2/443-1149/11-2/IG do uzupełnienia wniosku.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
B powstała w lipcu 2011 i zamierza świadczyć usługi zarządzania pozapłacowymi świadczeniami pracowniczymi dla swoich klientów. Zarządzanie świadczeniami odbywać się będzie za pomocą elektronicznej platformy dostępnej przez Internet, nazywanej kafeterią lub też programem kafeteryjnym. Modelowy schemat działania firmy polega na pośrednictwie między dostawcami usług lub towarów zwanymi dalej Partnerami, działających w dziedzinie świadczeń pracowniczych, a klientami firmy B.. Każdy pracownik Klienta dostaje unikalne dane dostępowe do kafeterii, loguje się przy pomocy internetu, a w kafeterii ma do wyboru liczne świadczenia pracownicze, oferowane przez Partnerów B. oraz dodatkowe świadczenia wewnętrzne Klienta, którymi B. jedynie zarządza, ale nie pośredniczy między Dostawcą a Klientem. Pracownik może w każdym momencie złożyć zamówienie u wybranego partnera, na kwotę mieszczącą się w ramach budżetu przeznaczonego danemu Pracownikowi, po czym w formie elektronicznej otrzyma drogą email kupon na określone benefity. Na podstawie wydrukowanego kuponu Pracownik może korzystać ze świadczeń, których on dotyczy, w terminie do 3 miesięcy od wystawienia zamówienia. Przed wykorzystaniem kuponu, Pracownik musi potwierdzić swoją tożsamość w kasie Partnera.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right