Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.02.2012, sygn. IPPP3/443-1520/11-2/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1520/11-2/MPe
w zakresie dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 09.11.2011 r. (data wpływu 28.11.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28.11.2011 r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Podatnik prowadzi działalność w zakresie świadczenia usług reklamowych oraz wykonywania materiałów reklamowych na zlecenie podmiotów mających siedzibę zarówno w kraju jak i poza granicami Polski - na terenie Unii Europejskiej a także poza nią. Podatnik wykonał zlecenie w zakresie przygotowania towarów reklamowych dla koncernu mającego siedziby w różnych krajach UE. Na terenie Polski koncern jest koordynatorem działań reklamowych na Europę Wschodnią i pośredniczy w spedycji towarów wykonanych przez podatnika na rzecz podmiotu, zidentyfikowanego na potrzeby VAT w innym kraju UE. Podatnik wystawia faktury VAT dla podmiotu z innego kraju UE, na których wymienione są towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Następnie towary te wraz z fakturą dostarczane są do siedziby koordynatora (mającego siedzibę na terenie Polski), który zajmuje się zleceniem spedycji otrzymanych towarów do ostatecznych odbiorców. Podatnik dysponuje oświadczeniem o przejęciu tych towarów przez koordynatora celem spedycji do krajów docelowych. Na dokumencie CMR otrzymanym od przewoźnika oraz załączonej WZ z danymi kierowcy i numerem plomby jako zleceniodawca transportu figuruje koordynator a nie podatnik. Podatnik poza wspomnianym wyżej oświadczeniem dysponuje jedynie kserokopiami CMR potwierdzającymi wywóz, gdyż nie jest stroną w umowie spedycji. Podatnik jest w stanie zgromadzić inne dowody świadczące o dokonaniu wewnątrzwspólnotowej dostawy takie jak np. potwierdzenie otrzymania towaru przez nabywcę z innego kraju UE, potwierdzenie zapłaty za otrzymany towar, oświadczenie o przeznaczeniu etc.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right