Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2012, sygn. IPPP1/443-1681/11-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1681/11-2/AP
Czy Spółka postąpiła właściwie uznając, że: a) przeniesienie poszczególnych praw i związanych z nimi obowiązków wynikających z Umowy franszyzy oraz umów najmu, b) sprzedaż środków trwałych i pozostałego wyposażenia znajdującego się w 5 Sklepach Y, c) sprzedaż towarów oraz d) przekazanie danych osobowych dotyczących klientów Sklepów Y, nie stanowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, a zatem sprzedaż ww. rzeczy i praw (oraz cesja związanych z nim obowiązków) podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24 listopada 2011 r. (data wpływu 28 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży poszczególnych składników majątku - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 listopada 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży poszczególnych składników majątku.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
X Sp. z o.o. (X, Spółka) zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży i akcesoriów pod różnymi markami, m.in. R, E, M, W, itp. W ramach swojej działalności X prowadziła m.in. 5 sklepów w Polsce, w których sprzedawała odzież pod marką Y (Sklepy Y). Otwieranie i prowadzenie Sklepów Y przez X oraz sprzedaż towarów pod marką Y odbywała się na podstawie umowy franszyzy z 2005 roku, którą Spółka zawarła z Y AG posiadającą prawo do marki / znaku towarowego Y (Umowa franszyzy). W ramach Umowy franszyzy X dokonywała zakupów towarów od spółki Y AG oraz innych partnerów wskazanych przez franszyzodawcę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right