Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.03.2012, sygn. IPPP3/443-1611/11-4/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1611/11-4/MPe

w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku należnego z tytułu dostawy towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 07.12.2011 r. (data wpływu 22.12.2011 r.) uzupełnionym w dniu 09.02.2012 r. (data wpływu 10.02.2012 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 30.01.2012 r. (skuteczne doręczenie w dniu 02.02.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku należnego z tytułu dostawy towarów jest:

  • nieprawidłowe w zakresie dotychczasowego sposobu rozliczeń (pyt. nr 1),
  • prawidłowe w zakresie uznania, iż Spółka winna rozliczyć podatek należy tylko od sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej a dla pozostałych klientów polskich firm zastosować stawkę NP z dopiskiem VAT rozlicza nabywca (pyt. nr 2 i 3).

UZASADNIENIE

W dniu 22.12.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku należnego z tytułu dostawy towarów. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 03.02.2012 r., złożonym w dniu 09.02.2012 r. (data wpływu 10.02.2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 30.01.2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Firma R. nie posiada siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski. W Polsce zarejestrowana jest dla potrzeb podatku VAT w Urzędzie Skarbowym od listopada 2010 roku. Firma zajmuje się sprzedażą automatycznych urządzeń czyszczących za pośrednictwem stron internetowych (sprzedaż wysyłkowa). Z magazynu zlokalizowanego na terytorium Czech przesyła ww. urządzenia do magazynu w Polsce, który obsługuje polska firma. Towar jest cały czas własnością firmy R. i firma R. wykazuje tę transakcję jako wewnątrzwspólnotowe nabycie w deklaracji VAT-UE i VAT-7. Z tego magazynu na terenie Polski po złożeniu zamówień przez klientów poprzez stronę internetową wysyłane są urządzenia, głównie firmą kurierską, do klientów na terytorium Polski (za pobraniem lub po wpłacie na rachunek bankowy). Klientami są zarówno osoby fizyczne, jak i firmy. Całą sprzedaż Spółka opodatkowuje stawką 23% (w 2010 r. - 22%).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00