Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2012, sygn. IPPB2/415-1010/11-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-1010/11-2/AK
Jeżeli wszystkie warunki, o których mowa w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w celu zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów z tytułu przeniesienia praw autorskich, zostaną spełnione możliwe jest zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów w stosunku do przychodu osiągniętego przez Wnioskodawczynię z tytułu przeniesienia praw autorskich za lata 2006-2011 i lata następne (o ile nie zmieni się stan faktyczny i prawny).
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 15.12.2011 r. (data wpływu 19.12.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19.12.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawczyni jest zatrudniona w Telewizji na podstawie umowy o pracę (etat), gdzie do roku 2000 pełniła funkcję kierownika produkcji. Od roku 2000, tj. wprowadzenia tzw. systemu producenckiego, zorganizowania wewnętrznych agencji producenckich i powołania stanowisk producentów wewnętrznych Wnioskodawczyni jest zatrudniona w agencji producenckiej T. S.A. na stanowisku producenta. Zgodnie z wewnętrznymi przepisami obowiązującymi w T. S.A., w szczególności uchwałą Nr 56/2007 Zarządu T. S.A. Producentem wewnętrznym - jest pracownik zatrudniony w agencji produkcji audycji telewizyjnych na stanowisku pracy producent, któremu powierza się wytworzenie dla anten lub kontrahentów zewnętrznych, audycji telewizyjnej zgodnie z zatwierdzonym scenariuszem i w ramach środków określonych w kosztorysie tej audycji. Zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. oprawie autorskim i prawach pokrewnych audycja telewizyjna bezspornie wyczerpuje znamiona utworu chronionego prawem autorskim i klasyfikowana jest jako utwór audiowizualny, o którym mowa w art. 1 ust. 2 pkt 9) Ustawy. Ponadto każdorazowo cechuje się indywidualnym i niepowtarzalnym charakterem. Obszar bezpośredniej działalności telewizyjnej wprost wiąże się również z dziedziną sztuki i kultury. Zgodnie z powszechnie przyjętą specyfikacją zawodu producenta audycji telewizyjnych - ściśle odzwierciedloną w dokumencie T. S.A. Zasady funkcjonowania wewnętrznego systemu producenckiego - jest on kluczowym współtwórcą utworu - osobiście odpowiedzialnym za każdy aspekt audycji, w szczególności za warstwę kreatywną, finansową, organizacyjną. Odpowiada on za opracowanie koncepcji audycji oferowanej odpowiednim redakcjom na antenie, pozyskanie odpowiednich praw, dobór kluczowych twórców umożliwiających osiągnięcie zamierzonego rezultatu antenowego - w tym m.in. autora scenariusza, reżysera, realizatorów obrazu, światła, dźwięku, kierownika produkcji, pozyskanie scenografii, kostiumów i innych elementów inscenizacyjnych, zabezpieczenie odpowiednich obiektów zdjęciowych, czy wreszcie pozyskanie aktorów bądź osób występujących. Tym samym udział Wnioskodawczyni w procesie twórczym i kreatywnym audycji jest niezmiernie szeroki i przekłada się bezpośrednio na efekt finalny realizowanego dzieła. Odzwierciedleniem tego stanu jest też fakt, iż na podstawie art. 12 ust 1. ustawy o prawie autorskim i p.p. każdorazowo Wnioskodawczyni przenosi na pracodawcę prawa do utworów wytworzonych w ramach stosunku służbowego. Zatrudnienie w T. S.A. opiera się o tzw. system honoracyjny, w którym wypłata wynagrodzenia jest ściśle powiązana z czynnościami wykonywanymi przy konkretnych audycjach. W systemie tym, na analogicznych zasadach, zatrudnione są na etacie w T. S.A. wszystkie grupy pracowników twórczych, w tym m.in. realizatorzy obrazu TV, światła, dźwięku, reżyserzy, scenografowie, itp.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right