Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.09.2012, sygn. IBPBI/2/423-763/12/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-763/12/MS
Czy Wnioskodawca powinien traktować poniesione koszty wynagrodzenia z tytułu usług marketingowych świadczonych przez klientów Spółki jako koszty bezpośrednio związane z przychodem i w konsekwencji czy koszty takiego wynagrodzenia poniesione w roku 2013, w rozumieniu art. 15 ust. 4e Ustawy CIT, ale przed sporządzeniem sprawozdania finansowego powinny zostać zaliczone do kosztów podatkowych roku 2012, jeżeli dotyczą one przychodów tego roku?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z dnia 3 lipca 2012 r., poz. 749) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2012 r. (wpływ do tut. BKIP 26 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów wynagrodzeń z tytułu usług marketingowych świadczonych przez klientów Spółki jest nieprawidłowe (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)
UZASADNIENIE
W dniu 26 czerwca 2012 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów wynagrodzeń z tytułu usług marketingowych świadczonych przez klientów Spółki.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka rozważa w przyszłości podjęcie działalności w zakresie handlu hurtowego towarami. Zgodnie z założeniami biznesowymi, Spółka będzie kupowała towar od dostawców w celu dalszej odsprzedaży. Spółka zakłada, że jej klientami będą inni hurtownicy oraz podmioty prowadzące działalność w zakresie sprzedaży detalicznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right