Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2012, sygn. IBPP2/443-606/12/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-606/12/AM

Czy opłaty za media ustalone na podstawie faktur przesyłanych od zarządcy nieruchomości a refakturowane później przez Gminę Miejską na rzecz najemców powinny być zwolnione z podatku czy powinna być zastosowana odpowiednia stawka podatku VAT dla poszczególnych pozycji mediów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2012r. (data wpływu 20 czerwca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 września 2012r. (data wpływu 25 września 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla odsprzedaży mediów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla odsprzedaży mediów.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 września 2012r., (data wpływu 25 września 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 12 września 2012r., znak: IBPP2/443-606/12/AM.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

W dniu 27 września 2006 roku Gmina Miejska, na podstawie aktu notarialnego, przejęła na własność od Polskich Kolei Państwowych część lokali mieszkalnych, które PKP nie sprzedało na rzecz dotychczasowych najemców. Wspólnota Mieszkaniowa budynku (w skład, której wchodzi również Gmina Miejska jako właściciel przejętych lokali) zleciła zarządzanie licencjonowanemu zarządcy. Zarządca ten pobiera od właścicieli mieszkań (w tym również od Gminy): zaliczkę eksploatacyjną, zaliczkę remontową, oraz zaliczki za dostarczane media. Są one wpłacane na konto Wspólnoty Mieszkaniowej. Wszyscy korzystający z mieszkań komunalnych nie mają zawartych umów bezpośrednio z dostawcą mediów, zarządca budynku natomiast nie zgodził się na rozliczanie mediów z najemcami mieszkań, których właścicielem jest Gmina. Faktury za dostarczane do w/w mieszkań media wystawiane są bezpośrednio na Gminę. Gmina, jako właściciel tychże lokali mieszkalnych posiada z najemcami przejętych na własność mieszkań podpisane umowy, na podstawie których zobowiązani są oni do zapłaty czynszu oraz za dostarczane media tj. za wodę ciepłą i zimną, kanalizację, co, gaz oraz śmieci (opłaty niezależne od właściciela). Najemcy mieszkań otrzymują od Gminy fakturę za czynsz ze stawką podatku VAT "zw" oraz oddzielnie refaktury kosztów z tytułu dostarczanych mediów ze stawką podatku VAT w wysokości 8% (woda, ścieki, śmieci) i 23% (ciepło i gaz). Działania Gminy zatem w stosunku do opłat za media sprowadzają się jedynie do przenoszenia kosztów. Wystawiając refakturę Gmina stosuje identyczne stawki podatku VAT jakimi wcześniej została obciążona fakturą od zarządcy Wspólnoty Mieszkaniowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00