Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.06.2012, sygn. IBPP2/443-277/11/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-277/11/AM
Jaka stawka podatku VAT powinna być zastosowana przy refakturowaniu najemcom kosztów eksploatacji nieruchomości - czy w wysokości stawki za wynajem pomieszczeń czyli 23%, czy w wysokości stawki zgodnie z fakturami otrzymanymi od dostawców czyli 8% lub 23%?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 marca 2012r. (data wpływu 21 marca 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- nieprawidłowe w zakresie zastosowania prawidłowej stawki podatku VAT dla czynności refakturowania mediów (dostawy ciepłej i zimnej wody, usuwania nieczystości płynnych i stałych, ogrzewania, zużycia energii elektrycznej) na rzecz najemców lokali na cele działalności gospodarczej,
- prawidłowe w zakresie zastosowania prawidłowej stawki podatku VAT przy odprzedaży usług telekomunikacyjnych.
UZASADNIENIE
W dniu 21 marca 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania prawidłowej stawki podatku VAT dla czynności refakturowania mediów na rzecz najemców budynku wykorzystywanego do działalności gospodarczej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Powiat posiada nieruchomość - budynek administracyjno-biurowy, który częściowo wynajmuje innym podmiotom na cele działalności gospodarczej. Umowy najmu przewidują, że oprócz czynszu najemcy ponoszą opłaty z tytułu kosztów: dostawy ciepłej i zimnej wody, usuwania nieczystości płynnych i stałych, ogrzewania, zużycia energii elektrycznej oraz kosztów rozmów telefonicznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right