Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.09.2012, sygn. IBPP4/443-388/12/LG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-388/12/LG
Potwierdzenie przez nabywcę odbioru wyrobów węglowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2012r. (data wpływu 12 czerwca 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie potwierdzenia przez nabywcę odbioru wyrobów węglowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 czerwca 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie potwierdzenia przez nabywcę odbioru wyrobów węglowych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Firma X (dalej Wnioskodawca) prowadzi jako pośredniczący podmiot węglowy działalność w zakresie handlu węglem kamiennym sklasyfikowanym kodem CN 2701. Handel w głównej mierze odbywa się do podmiotów korzystających ze zwolnienia z podatku akcyzowego w myśl art. 31a ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626). Na podmiocie sprzedającym wyroby węglowe spoczywa obowiązek wystawiania i dołączania do przemieszczanych wyrobów węglowych dokumentów dostaw, oraz pozyskiwania ww. z potwierdzeniem odbioru wyrobów węglowych dokonanym przez podmiot odbierający (Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626; Dz. U. Nr 160, poz. 1075; Dz. U Nr 292 poz. 1717; Dz. U. z 2012r. poz. 307). Dokumenty dostawy z potwierdzeniami odbioru wyrobów węglowych przez odbiorców sprzedawca winien przechowywać 5 lat. Potwierdzenie winno odbywać się poprzez wpisanie w polu nr 12 dokumentu dostawy przez podmiot odbierający daty odebrania wyrobów węglowych oraz w polu nr 14 dokumentu dostawy wpisanie daty potwierdzenia oraz czytelnego podpisu osoby, która w imieniu podmiotu odbierającego dokonuje potwierdzenia. Obecnie po 5 miesiącach działalności do firmy X spływają prawidłowo potwierdzone dokumenty dostawy, oraz dokumenty budzące wątpliwość Wnioskodawcy, nie spełniające ww. wymogów tzn.: dokument dostawy zawiera datę potwierdzenia, oraz czytelny podpis osoby potwierdzającej odbiór wyrobów węglowych w polu nr 14 dokumentu dostawy, oraz pomyłkowo w ten sam sposób dokonane potwierdzenie zwrotu wyrobów węglowych w polu nr 13 dokumentu dostawy tj. data i podpis (zwrot nie miał miejsca, wpis wynika z pomyłki osoby potwierdzającej), tzn. podmiot kupujący węgiel dokonał takiego samego zapisu w polu nr 13 i 14 dokumentu dostawy a stan faktyczny to odebranie wyrobów węglowych, zwrot nie miał miejsca.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right