Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.06.2012, sygn. IBPP4/443-111/12/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-111/12/PK
Deputaty węglowe
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2012r. (data złożenia 28 lutego 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 maja 2012r. (data wpływu 5 czerwca 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego jest:
- prawidłowe w zakresie:
- zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych dostarczanych pod inny adres niż adres zameldowania deputatobiorcy,
- obowiązku wystawiania dokumentów dostawy przez Wnioskodawcę ,
- zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych przeznaczonych do zużycia w gospodarstwach domowych,
- braku obowiązku składania deklaracji podatkowych w sytuacji, gdy są spełnione warunki zwolnienia,
- nieprawidłowe w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia przy dostawie wyrobów węglowych jedynie na podstawie oświadczenia deputatobiorcy uzyskanego przez Wnioskodawcę przy wydaniu talonu
UZASADNIENIE
W dniu 28 lutego 2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych. Ww. wniosek został uzupełnionym pismem z dnia 29 maja 2012r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 23 maja 2012r. znak IBPP4/443-111/12/PK.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka jest przedsiębiorstwem, którego podstawowym przedmiotem działalności zgodnie z art. 8 ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego w latach 2008-2015 (Dz. U. Nr 192 z 2007r. poz. 1379) jest prowadzenie likwidacji kopalń, zabezpieczanie kopalń sąsiednich przed zagrożeniem wodnym, gazowym oraz pożarowym w likwidowanej kopalni, zagospodarowywanie majątku likwidowanej kopalni, zbędnego majątku przedsiębiorstwa górniczego. Zadania te wykonywane są z dotacji z budżetu państwa oraz z innych źródeł finansowania. Ponadto zgodnie z art. 13 wyżej wymienionej ustawy Spółka wydaje bezpłatny węgiel w naturze w ilości od 2 do 3 ton rocznie dla jednego uprawnionego. Bezpłatny węgiel w naturze (deputat węglowy) wydawany uprawnionym do jego otrzymania (byłym pracownikom zlikwidowanych kopalń), finansowany jest z dotacji budżetowej. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 czerwca 2008 roku w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i wykorzystania dotacji budżetowej przeznaczonej na finansowanie ekwiwalentu pieniężnego z tytułu prawa do bezpłatnego węgla, bezpłatnego węgla w naturze oraz rent wyrównawczych, w każdym roku budżetowym Spółka otrzymuje dotację budżetową na wykonywanie zadania określonego w art. 13 wyżej wymienionej ustawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right