Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2012, sygn. IBPP1/443-1641/11/AL, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1641/11/AL
Brak konieczności opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanych od dostawców premii pieniężnych oraz braku konieczności dokumentowania fakturą VAT otrzymanych premii pieniężnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2011r. (data wpływu 8 listopada 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 lutego 2012r. (data wpływu 7 lutego 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku konieczności opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanych od dostawców premii pieniężnych jest prawidłowe;
- braku konieczności dokumentowania fakturą VAT otrzymanych premii pieniężnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 listopada 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku konieczności opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanych od dostawców premii pieniężnych oraz braku konieczności dokumentowania fakturą VAT otrzymanych premii pieniężnych.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 lutego 2012r. (data wpływu 7 lutego 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 24 stycznia 2012r. znak: IBPP1/443-1640/11/AL, IBPP1/443-1461/11/AL.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność handlową w zakresie detalicznej i hurtowej sprzedaży artykułów spożywczych i przemysłowych. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawca dokonuje zakupów u dostawców, z którymi posiada zawarte umowy oraz porozumienia o współpracy handlowej. Dostawcy towarów handlowych dążąc do intensyfikacji sprzedaży własnych produktów zachęcają Wnioskodawcę do dokonywania u nich zakupów między innymi poprzez przyznawanie premii pieniężnych tzw. bonusu od obrotu za zrealizowanie określonego pułapu obrotu z tytułu zakupionego towaru. Premia pieniężna (bonus obrotowy) przyznawana jest jako określony w umowie lub porozumieniu o współpracy handlowej procent od wartości zrealizowanych w danym okresie (miesiąc, kwartał) zakupów netto pod warunkiem przekroczenia wskazanego w umowie lub porozumieniu pułapu obrotu. Reasumując warunkiem jaki musi spełnić Wnioskodawca aby otrzymać premię pieniężną (bonus obrotowy) od swoich kontrahentów jest zakup produktów w odpowiednim okresie rozliczeniowym (miesiąc, kwartał) na łączną wartość przekraczającą limit przewidziany w umowie. Premie pieniężne (bonusy towarowe) są udzielane od sumy wszystkich dostaw w określonym czasie (miesiąc, kwartał) pod warunkiem zrealizowania określonego pułapu obrotu. Otrzymywane przez Wnioskodawcę premie (bonusy obrotowe) nie mają związku z zobowiązaniem się Wnioskodawcy do świadczenia na rzecz dostawców jakichkolwiek dodatkowych czynności. Wypłacane premie (bonusy obrotowe) nie mają również związku z obowiązkiem dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premię (bonus obrotowy). Wnioskodawca w zamian za uzyskanie prawa do premii (bonusu obrotowego) nie ma też obowiązku eksponowania towarów i prowadzenia działań marketingowych. W przypadku nie zrealizowania przewidzianych w umowach i porozumieniach o współpracy handlowej pułapów obrotu premia (bonus obrotowy) nie jest przyznawany.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right