Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.03.2012, sygn. IBPBI/2/423-1442/11/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1442/11/AK

W związku z opisem stanu faktycznego, w którym momencie i w jaki sposób należy dokonać korekty kosztów uzyskania przychodu związanej z otrzymaną dotacją (w formie zaliczki i refundacji etapowych) za poniesione przez Wnioskodawcę koszty kwalifikowane w ramach realizowanego projektu w odniesieniu do wpływu refundacji w 2011 roku? W jaki sposób należy poprawnie skorygować koszty uzyskania przychodu, w sytuacji gdy koszty uzyskania przychodu roku 2011 są mniejsze niż kwota korekty związana z wpływem refundacji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 06 grudnia 2011r. (data wpływu do tut. BKIP 09 grudnia 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalania, w którym momencie i w jaki sposób należy dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów związanych z otrzymaną dotacją jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09 grudnia 2011r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalania, w którym momencie i w jaki sposób należy dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów związanych z otrzymaną dotacją.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, którego głównym przedmiotem działalności są usługi doradcze prowadzi księgi rachunkowe i wpłaca zaliczki na podatek dochodowy w sposób kwartalny. W lipcu 2009r. Spółka podpisała z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) umowę o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej, projekt był realizowany od 01 lipca 2009r. do 30 września 2010r. Zgodnie z podpisaną umową w okresie trwania projektu ponoszone były koszty kwalifikowane projektu tj. wydatki na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, koszty wynagrodzeń osób zaangażowanych w projekcie, koszty ogólne tj. wynajem biura, usługi księgowe, a także koszty promocji projektu i szkoleń. Wymienione wydatki dofinansowane były w 85%, pozostała część tj. 15% finansowana była ze środków własnych Spółki i pożyczek uzyskanych od udziałowców. Zgodnie z umową Wnioskodawca otrzymał zaliczkę z PARP na realizację projektu, a także refundację wydatków za zakończone etapy projektu. Wnioskodawca otrzymując zaliczkę i refundację od instytucji finansującej otrzymał ogólną kwotę bez podziału na część dotyczącą środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz część dotyczącą pozostałych wydatków (wynagrodzenia, usługi obce). Wpływ zaliczki miał miejsce już w trakcie trwania projektu (II etap), refundacja wpływała z kilkumiesięcznym opóźnieniem na podstawie złożonych przez Wnioskodawcę wniosków o płatność. Projekt był podzielony na 5 etapów. Refundacja za etapy I-IV wpłynęła w 2010 roku, za etap V, (zakończony 30 września 2010r.), wpłynęła w 2011 roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00