Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2012, sygn. IBPBI/2/423-1459/11/CzP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1459/11/CzP

Czy ponoszone przez Spółkę koszty bieżącego funkcjonowania działu odpowiedzialnego za prawidłową realizację obu kontraktów mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Spółki? /pytanie oznaczone we wniosku Nr 4/

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 09 grudnia 2011 r. (data wpływu do tut. BKIP 12 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów ogólnych bieżącego funkcjonowania działu odpowiedzialnego za prawidłową realizację:

  • Kontraktu nr 09 - jest nieprawidłowe,
  • Kontraktu nr 25 - jest prawidłowe.

/pytanie oznaczone we wniosku Nr 4/

UZASADNIENIE

W dniu 12 grudnia 2011 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów ogólnych bieżącego funkcjonowania działu odpowiedzialnego za prawidłową realizację:

  • Kontraktu nr 09,
  • Kontraktu nr 25.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe :

Wnioskodawca (dalej Spółka) jest spółką prawa handlowego, której podstawowym przedmiotem działalności jest zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. W dniu 30 czerwca 2011 r. Spółka zawarła ze Związkiem Międzygminnym Umowę o współdziałaniu przy realizacji II Fazy Projektu Oczyszczanie Ścieków finansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Beneficjentem środków z POIŚ jest Związek Międzygminny (umowa o dofinansowanie zawarta z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - Instytucją Wdrażającą w ramach działania 1.1 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach pow. 15 tys. RLM), natomiast Spółka, na mocy zawartej umowy o współdziałaniu, została upoważniona do ponoszenia wydatków kwalifikowanych w ramach realizacji dwóch kontraktów objętych Projektem, tj.:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00