Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.02.2012, sygn. IBPBI/1/423-57/11/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/423-57/11/KB

zaliczenie do kup niezamortyzowanej wartości początkowej likwidowanego środka trwałego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 08 listopada 2011r. (data wpływu do tut. Biura 15 listopada 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu nieumorzonej wartości początkowej likwidowanego środka trwałego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 listopada 2011r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu nieumorzonej wartości początkowej likwidowanego środka trwałego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (spółka akcyjna) prowadzi zadanie inwestycyjne obejmujące rozbudowę płaszczyzny postoju samolotów wraz z modernizacją dróg kołowania w Międzynarodowym Porcie Lotniczym, realizowane w ramach zadania pod nazwą Port Lotniczy rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i postojowej. Elementem prac budowlanych jest etapowa rozbiórka konstrukcji nawierzchni istniejącej płyty postojowej dla samolotów, w miejsce której powstanie nowa o ulepszonych parametrach wytrzymałościowych i użytkowych płyta postojowa dla samolotów, a stanowiąca część rozbudowywanej płaszczyzny operacyjnej. W związku z pracami budowlanymi płyta zostanie całkowicie rozebrana i przestanie fizycznie istnieć. Przyczyną likwidacji płyty postojowej dla samolotów jest budowa nowej płyty postojowej. Istniejąca płyta postojowa jest ujęta w ewidencji środków trwałych i stanowi własność Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00