Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2012, sygn. IBPP4/443-1578/11/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-1578/11/EJ

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu polegającego na zakupie przez gminę wozów strażackich i nieodpłatnym przekazaniu ich jednostkom straży pożarnej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2011r. (data wpływu 7 listopada 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 grudnia 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu samochodów strażackich jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 listopada 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu samochodów strażackich. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 grudnia 2011r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca w ramach realizowanego projektu zakupiła samochody ratownictwa technicznego wraz z wyposażeniem dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej ze swojego terenu. Zgodnie z zawartymi umowami o partnerstwie pomiędzy Wnioskodawcą a poszczególnymi jednostkami OSP zakupione samochody miały zostać przekazane do nieodpłatnego użytkowania jednostkom OSP w celu wykorzystywania ich w akcjach ratowniczych i gaśniczych, samochody te zostały przyjęte na stan środków trwałych Wnioskodawcy i wszelkie koszty eksploatacji tych samochodów ponosi Gmina. Gmina zgodnie z art. 29 i 32 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej ma obowiązek finansowania jednostek ochrony przeciwpożarowej, bowiem jednostki te wykonują zadania z zakresu ochrony przeciwpożarowej, które należą do zadań własnych gminy określonych w art. 7 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. Tak więc samochody zakupione przez Wnioskodawcę zostały w celu realizacji zadań ustawowych i nie będą służyły do wykonywania żadnych czynności opodatkowanych. W związku ze zmianami w umowie o dofinansowanie Burmistrz S. podjął zarządzenie w sprawie przekazania zakupionych w ramach projektu samochodów dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej ze swojego terenu i w dniu 19 listopada 2010r. na podstawie zarządzeń Burmistrza S. i zawartych umów darowizny, samochody te zostały przekazane poszczególnym jednostkom OSP na ich wyposażenie i w celu zapewnienia ich gotowości bojowej w zakresie ochrony przeciwpożarowej, wszelkie koszty eksploatacji związane z użytkowaniem tych samochodów ponosić będzie Wnioskodawca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00