Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.11.2012, sygn. IPTPB1/415-531/12-2/KSU, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/415-531/12-2/KSU

1)Czy w zaistniałym stanie faktycznym, w związku z umorzeniem przez Prokuraturę Rejonową prowadzonego śledztwa z uwagi na niewykrycie sprawców wartości utraconych środków pieniężnych oraz bonów żywnościowych (łącznie 32.000 zł) mogą zostać zaliczone przez Wnioskodawczynię do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej?
2)W jakiej dacie i w oparciu o jaki dokument przedmiotowa strata winna zostać ujęta w prowadzonej ewidencji podatkowej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2012 r. (data wpływu 31 sierpnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty powstałej w związku z kradzieżą gotówki i bonów żywnościowych oraz zaewidencjonowania tego zdarzenia w podatkowej księdze przychodów i rozchodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Prowadząc działalność gospodarczą w formie punktu gastronomicznego (pierogarnia), Wnioskodawczyni jest użytkownikiem lokalu handlowego, położonego w ciągu pawilonów handlowych. Z uwagi na stałe miejsce zamieszkania (ok. 100 km od lokalu), bieżące funkcjonowanie zakładu nadzoruje w trakcie cyklicznych wizyt (ok. 2 razy w tygodniu). Z uwagi na brak możliwości osobistego rozliczania utargu, środki pieniężne generowane przez zakład są codziennie deponowane w zainstalowanym na zapleczu lokalu sejfie biurowym. Dostęp do sejfu jest ściśle limitowany, ograniczony do Wnioskodawczyni (właściciela lokalu) oraz kierownika zakładu (deponującego utargi w sejfie). W oparciu o stosowane procedury, gotówka w sejfie utrzymywana jest na możliwie niskim poziomie, a zatem podczas każdej z wizyt nadwyżka kwot przewyższająca spodziewane wydatki jest przez Wnioskodawczynię osobiście pobierana z sejfu i deponowana na firmowym rachunku bankowym. Równocześnie w okresie zwiększonych wydatków (cykliczne towarowanie, wypłaty wynagrodzeń pracowniczych pod koniec miesiąca), środki takie są odpowiednio uzupełniane o kwoty konieczne do pokrycia spodziewanych wydatków. Prowadzona ewidencja utargów oparta o dzienne paragony fiskalne i ewidencję zakupów w gotówce, pozwala na stosunkowo wierne oszacowanie wysokości środków finansowych znajdujących się w sejfie. W prowadzonym lokalu gastronomicznym zainstalowany jest dźwiękowy system alarmowy sprzężony z centralą firmy ochroniarskiej oraz system monitoringu video. Dla lokalu wykupiona została także polisa ubezpieczeniowa od uszkodzeń powstałych w wyniku zniszczeń, która jednak nie obejmowała dotychczas ryzyka kradzieży z włamaniem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00