Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.11.2012, sygn. IPTPP2/443-704/12-7/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-704/12-7/JS

W zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług w ramach realizacji programu promocyjnego oraz prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z tym zadaniem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 sierpnia 2012 r. (data wpływu 10 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym pismami z dnia 26 października 2012 r. (data wpływu 31 października 2012 r.) oraz z dnia 16 listopada 2012 r. (data wpływu 19 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług w ramach realizacji programu promocyjnego oraz prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z tym zadaniem jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 sierpnia 2012 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług w ramach realizacji programu promocyjnego oraz prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z tym zadaniem.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 26 października 2012 r. (data wpływu 31 października 2012 r.) oraz z dnia 16 listopada 2012 r. (data wpływu 19 listopada 2012 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego, brakującą opłatę oraz kwestie związane z reprezentacją.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Centrum Kultury jest samorządową instytucją kultury, która oprócz otrzymanej dotacji wypracowuje również własne środki na działalność statutową. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W strukturze sprzedaży Zainteresowanego są czynności zarówno zwolnione, jak i opodatkowane. Podatek VAT naliczony, a związany zarówno z czynnościami opodatkowanymi, jak i zwolnionymi, odlicza od podatku VAT należnego stosując wskaźnik struktury zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a podatek VAT naliczony związany wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi odlicza w 100%. Wnioskodawca prowadzi działalność kulturalną we własnych obiektach, jak również na placu przed budynkiem teatru, którego jest użytkownikiem na czas nieokreślony na podstawie notarialnej umowy o ustanowienie użytkowania rep. z dnia 17.11.2000 roku, oraz w innych miejscach organizując imprezy plenerowe. Terenem działania Wnioskodawcy jest głównie Miasto. Zainteresowany świadczy usługi opodatkowane między innymi w zakresie wynajmu sprzętu, pomieszczeń, stoisk, usługi promocji i reklamy, sprzedaży książek, sprzedaży biletów wstępu na spektakle i inne imprezy kulturalne, nagrań w studio nagrań, oraz zwolnione na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33a ww. ustawy, związane głównie z prowadzeniem zajęć muzycznych i teatralnych, otrzymuje dotację od organizatora jakim jest Gmina Miasto na zadania bieżące.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00