Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2012, sygn. IPTPP2/443-544/12-5/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-544/12-5/AW

W zakresie prawa do korekty deklaracji VAT-7 oraz odliczenia podatku VAT przez Urząd Miasta i Gminy .

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 czerwca 2012 r. (data wpływu 25 czerwca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 września 2012 r. (data wpływu 14 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty deklaracji VAT-7 oraz odliczenia podatku VAT przez Urząd Miasta i Gminy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty deklaracji VAT-7 oraz odliczenia podatku VAT przez Urząd Miasta i Gminy.

Pismem z dnia 13 września 2012 r. wniosek został uzupełniony o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego i własnego stanowiska.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Po otrzymaniu interpretacji indywidualnej przez Izbę Skarbową Gmina jest podatnikiem podatku VAT od dnia 1.01.2010 r. Przed dniem 1.01.2010 r. podatnikiem podatku VAT był Urząd Miasta i Gminy. W 2009 roku Gmina realizowała inwestycję pn. . Ponosiła koszty, które były związane z tą inwestycją. Część faktur była wystawiona na Gminę oraz Urząd Miasta i Gminy. Faktury te nie były odliczane. Po zakończeniu inwestycji, tj. w miesiącu sierpień 2009 roku Gmina wydzierżawiła urządzony parking. Czynsz został ustalony w drodze przetargu w wysokości 1.100,00 zł w stosunku miesięcznym za całą nieruchomość plus obowiązujący podatek VAT. Do końca 2009 roku faktury były wystawiane przez Urząd Miasta i Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00