Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.05.2012, sygn. IPTPB3/423-90/12-2/GG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB3/423-90/12-2/GG
Czy Wnioskodawca może zaliczyć koszty organizacji turnieju golfowego do kosztów uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez pełnomocnika przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2012 r. (data wpływu 14 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów organizacji turnieju golfowego jest:
- prawidłowe, w części dotyczącej kosztów związanych z promocją Wnioskodawcy,
- nieprawidłowe, w części dotyczącej kosztów związanych z organizacją turnieju golfowego.
UZASADNIENIE
W dniu 14 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej zorganizuje turniej golfowy pod nazwą promujący markę Spółki oraz ideę uprawiania tego sportu w Polsce.
W ramach organizowanego turnieju Spółka zyskuje możliwość reklamy własnej marki jak i świadczonych przez siebie usług pośród uczestników turnieju.
Podczas turnieju zaprezentowane zostanie logo Spółki, które pojawi się na bannerach, roll - upach czy standach reklamowych. Podczas turnieju zostaną również rozdane gadżety reklamowe Spółki (z logo Spółki oraz informacjami teleadresowymi). Program finału turnieju przewiduje różnego rodzaju atrakcje np. pokazy taneczne, fitness, mody.