Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2012, sygn. IPTPP2/443-839/11-4/KW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-839/11-4/KW

Odliczenie podatku naliczonego oraz sposób dokonania korekty podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 5 grudnia 2011 r. (data wpływu 8 grudnia 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 marca 2012 r. (data wpływu 5 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego oraz sposobu dokonania korekty podatku od towarów i usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu odliczenia podatku naliczonego oraz dokonania korekty podatku od towarów i usług.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 marca 2012 r. poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego wykonującą czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jak również czynności zwolnione. W latach 2009-2011 zrealizowała inwestycję pn. . Całkowity koszt inwestycji wyniósł około 8.000.000,00 zł brutto (roboty ogólnobudowlane wraz z zagospodarowaniem terenu oraz wyposażenie budynku). Całość inwestycji została zrealizowana z własnych środków finansowych gminy. W ramach przedmiotowej inwestycji został wybudowany i wyposażony budynek o powierzchni użytkowej ogółem 2.193 m. Budynek biblioteczno - administracyjny jest budynkiem piętrowym z poddaszem użytkowym. W czasie realizacji inwestycji jak i po zakończeniu Gmina nie odliczała podatku naliczonego związanego z budową przedmiotowego budynku, gdyż nie zachodziły przesłanki mówiące, iż budynek będzie związany ze sprzedażą opodatkowaną. Z dniem 1 października 2011 r. została podpisana umowa najmu pomiędzy Gminą a Centrum Kultury dotycząca oddania w najem części bibliotecznej wraz z pomieszczeniami pomocniczymi oraz wyposażeniem. W ramach zawartej umowy przekazano w najem część budynku o powierzchni ogółem 529,80 m (część biblioteczna wraz z pomieszczeniami pomocniczymi) co stanowi 24,16% powierzchni budynku oraz wyposażenie o łącznej wartości około 114.000,00 zł brutto. Przekazane w najem pomieszczenia znajdują się na parterze oraz w piwnicach budynku biblioteczno - administracyjnego. Umowa została zawarta na czas nieokreślony. Płatność za przedmiotowy najem odbywa się kwartalnie (za 3 miesiące z dołu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00