Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.03.2012, sygn. IPTPP2/443-881/11-2/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-881/11-2/JS

Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług oraz nie może dokonać obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących zakupy dokonane w związku z realizacją projektu pn. , ponieważ wydatki poniesione w ramach realizacji projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 grudnia 2011 r. (data wpływu 21 grudnia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. .

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zamierza w 2012 r. zrealizować inwestycję pn. . Zadanie będzie polegało na zakupie samochodu ratownictwa technicznego.

Zainteresowany od dnia 1.01.2009 r. został zarejestrowany przez Urząd Skarbowy jako czynny podatnik VAT - tylko w zakresie sprzedaży wody, odbioru nieczystości ciekłych oraz wynajmu lokali i mieszkań. Gmina będzie składać wniosek o dofinansowanie powyższego zadania inwestycyjnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, w ramach osi priorytetowej II . We wniosku tym, 8% podatek VAT zostanie ujęty jako koszt kwalifikowalny inwestycji, tj. koszt podlegający refundacji ze środków ww. programu. Właścicielem samochodu ratownictwa technicznego będzie Wnioskodawca, natomiast użytkownikiem Ochotnicza Straż Pożarna, której samochód zostanie przekazany nieodpłatnie w użytkowanie. Samochód będzie służył wyłącznie do gaszenia pożarów i będzie brał udział w akcjach ratowniczych. Samochód nie będzie wynajmowany. Jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej, działając jednocześnie w Krajowym Systemie Ratowniczo-Gaśniczym, wykorzystywać go będzie wyłącznie w celu realizacji zadania własnego gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej i akcji ratowniczych. Koszty eksploatacji samochodu ponosić będzie Zainteresowany z własnego budżetu. Realizacja powyższego projektu dotyczącego zakupu samochodu ratownictwa technicznego nie będzie miała związku z wykonywanymi przez Wnioskodawcę czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Zakup zostanie dokonany w ramach zadań własnych gminy, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00