Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.01.2012, sygn. IPTPP1/443-924/11-2/RG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-924/11-2/RG

Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach wystawionych przez Agencję z tytułu świadczonych na rzecz Spółki usług marketingowych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółka Akcyjna, przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług marketingowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku w zakresie podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług marketingowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

S.A. (dalej: Spółka" lub Wnioskodawca") prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży urządzeń oraz aparatów mających zastosowanie w dystrybucji, ochronie, monitorowaniu i przetwarzaniu energii niskiego i średniego napięcia. Wykonywane przez Spółkę czynności podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: podatek VAT"). Spółka co do zasady nie dokonuje czynności, w związku z którymi nie przysługuje jej prawo do odliczenia podatku naliczonego. Tym samym proporcja dla odliczenia VAT, o której mowa w art. 90 ustawy o VAT, jest bliska 100%.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmuje działania zmierzające do promowania jej produktów, w szczególności wśród kontrahentów (tj. podmiotów dystrybuujących jej produkty) i odbiorców końcowych. W tym celu Spółka zleca agencji reklamowej (dalej: Agencja") świadczenie usług marketingowych, obejmujących między innymi prowadzanie akcji promocyjnych, programów lojalnościowych i innego rodzaju kompleksowych usług marketingowych (dalej łącznie: usługi marketingowe"). Podstawowym celem świadczonych przez Agencję usług marketingowych jest zwiększenie sprzedaży produktów Spółki, wzmocnienie kontaktów z siecią kontrahentów i odbiorców końcowych oraz zwiększenie znajomości marki wśród kontrahentów i klientów oraz potencjalnych klientów Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00