Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.01.2012, sygn. IPTPB2/415-620/11-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB2/415-620/11-2/MP
Czy Wnioskodawczyni, jako kierownikowi produkcji oraz uczestnikowi tworzenia utworu audiowizualnego, zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę w TV przysługują 50% koszty uzyskania przychodu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 7 października 2011 r. (data wpływu 13 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodu.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony zaistniały stan faktyczny:
Wnioskodawczyni od 1992 r. jest zatrudniona w TV na stanowisku kierownika produkcji. W ramach wykonywanych obowiązków pracowniczych, kierownik produkcji zatrudniony w TV jest współtwórcą utworów (audycji, filmów, koncertów i innych form TV). W treści umów o pracę pracowników twórczych TV, nie zawiera się klauzul dotyczących praw autorskich, potwierdzających status pracownika twórcy. Do kwestii przeniesienia przez pracownika na pracodawcę praw autorskich stosuje się ex lege art. 12 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych. Umowa o pracę w części dotyczącej wynagrodzenia zawiera dwa jego składniki, tj. wynagrodzenie zasadnicze, które traktowane jest jako kompensata za tzw. gotowość do pracy oraz premia zadaniowa, przysługująca za faktycznie wykonane zadania kierownika produkcji, związane z produkcją audycji, koncertów, filmów oraz innych form telewizyjnych. Do 1 lutego 2001 r. ten drugi składnik stanowiły honoraria.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right